Internetbankieren voor Particulieren
Yapi Kredi biedt nu ook internetbankieren voor haar particuliere klanten. Het menu “Ondersteuning internetbankieren voor particulieren” biedt u de volgende informatie:
Aanvraag
Toegang tot Yapi Kredi Internetbankieren is heel eenvoudig. Alles wat u hoeft te doen is:
- Navigeer naar www.yapikredi.nl en klik op de knop “Internetbankieren” in de rechterbovenhoek van het scherm.
- U wordt dan doorverwezen naar de pagina Inloggen internetbankieren.
- Klik vervolgens op “Ik wil me aanmelden voor online bankieren voor particulieren”.
- U wordt dan doorgestuurd naar de pagina “Aanvraag internetbankieren voor particulieren”.
- Om verder te kunnen gaan moeten alle velden verplicht worden ingevuld:
- Klantnummer: Uw klantnummer bij ons. Dit nummer kunt u vinden op uw rekeningafschriften of in de brief inzake het openen van de rekening. Als u nog geen klant bent, moet u eerst een rekening openen.
- Voornaam/achternaam: Uw volledige voor- en achternaam zoals vermeld op uw identiteitsbewijs.
- Mobiele telefoon: Uw mobiele telefoonnummer, inclusief de landcode.
- Geboortedatum: Uw geboortedatum zoals vermeld op uw identiteitsbewijs.
- E-mailadres: Uw e-mailadres zoals bij ons bekend. Als u nog geen e-mailadres hebt opgegeven bij het openen van uw rekening, vul dan hier het e-mailadres in dat u momenteel gebruikt.
- OTP-soort: Met behulp van One Time Password (OTP) kunt u de veiligheid van het internetbankieren verbeteren doordat u gebruikmaakt van eenmalige wachtwoorden voor alle acties en transacties die u via internetbankieren verricht.
- Beveiligingscode: Voer de beveiligingscode in die rechts staat afgebeeld. Als u klikt op “Doorgaan”, wordt u doorverwezen naar de overzichtspagina. Controleer uw gegevens en klik op “Goedkeuring”.
- Er wordt aanvraagnummer afgebeeld. Bewaar dit nummer goed voor toekomstige vragen.
- Wij verwerken uw aanvraag en nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
Overzicht Transacties
U kunt met Yapi Kredi Internetbankieren de meeste banktransacties gewoon verrichten. Bedenk wel dat sommige functies misschien niet beschikbaar zijn, afhankelijk van uw profiel of voorkeuren.
- Rekeningen
- Mijn rekeningen
- Dagelijks overzicht transacties
- Beleggingen
- Mijn portefeuille
- Mijn vermogen
- Fiscale jaarrekening
- Termijndeposito
- Mijn termijndeposito's
- Rentepercentage termijndeposito
- Beveiligingsinstellingen
- Wachtwoordtransacties
- Wachtwoord wijzigen
- Beveiligingsvraag wijzigen
- Beveiligingsafbeelding/-tekst wijzigen
- Gebruiker-ID instellen/wijzigen
- Gebruikersinstellingen
- Huidige gebruikersinstellingen
- IP-instellingen
- Instellingen beperkte rekening
- Instellingen tijd en vakantie
- Instellingen toegangsrechten en limieten
- Toegangsrechten instellen
- Wachtwoordtransacties
Sluitingstijden
Activiteiten zoals het inzien van rekeningafschriften, het toevoegen of wijzigen van een records met betrekking tot Smart Guide, Smart Assistant of een vertrouwde begunstigde etc., dan wel van beveiligings- en wachtwoordtransacties of vergelijkbare handelingen, zijn 24 uur per dag mogelijk. Transacties zoals het openen van termijndeposito's en geldoverschrijvingen zijn wel onderworpen aan een tijdsrestrictie.
Smart SMS
Tweetrapsbeveiliging met Smart SMS.
De Smart SMS is een eenmalige wachtwoord die u kunt gebruiken voor het inloggen op internetbankieren en het ondertekenen van transacties. De Smart SMS zorgt voor tweetrapsbeveiliging, omdat u het door Smart SMS gegenereerde wachtwoord invoert nadat u uw eigen gebruiker-ID en wachtwoord hebt ingevoerd. Het eenmalig verstuurde Smart SMS/wachtwoord wordt ongeldig zodra u dit hebt gebruikt; het kan dus niet opnieuw worden gebruikt, niet door u en niet door iemand anders. U hoeft niet een apparaat bij u te dragen.
Wat zijn de voordelen?
- Het zorgt voor tweetrapsbeveiliging,
- Het is eenvoudig in gebruik,
- Geen noodzaak om een apparaat te dragen,
- Er is geen software voor nodig: het werkt geheel onafhankelijk van het besturingssysteem.
Hoe gebruik ik mijn Smart SMS?
Om in te loggen voert u het eenmalige wachtwoord in, die u op uw mobielnummer heeft ontvangen, nadat u uw eigen gebruiker-ID en wachtwoord hebt ingevoerd. Als u een transactie wilt ondertekenen, ontvangt u een nieuwe wachtwoord.
Zijn er kosten verbonden aan de Smart SMS?
De Smart SMS krijgt u gratis bij uw eerste aanvraag. Neem contact op met het Klantenservice voor meer informatie.
Hoe ontvang ik een Smart SMS?
U ontvangt automatisch een Smart SMS op uw mobielnummer, zodra u bent ingelogd op internetbankieren.
Hoelang is de Smart SMS geldig?
U moet uw gegenereerde wachtwoord binnen 3 minuten gebruiken om internetbankieren te betreden. De teller op het scherm geeft aan hoeveel tijd overblijft en aan het einde van deze tijd wordt het wachtwoord in de Smart SMS ongeldig.
Bent u tevreden met de inhoud van deze pagina?
Uw feedback wordt anoniem bewaard. Deel uw persoonlijke gegevens alstublieft niet. U kunt via onze officiële kanalen contact met ons opnemen voor gedetailleerde informatie over onze producten en diensten.